maandag 9 april 2012

Blouse voor de kleinste man

Ik heb me er weer eens aan gewaagd: 
Een blouse voor de kleinste man hier in huis.

Het patroontje kwam ik online tegen en het leek me wel gemakkelijk. 
Het bleek ook best gemakkelijk, maar de ellende begon met de kraag... 
Toen dat tegen zat heb ik de blouse aan de kant gegooid en er meer dan een week niet naar omgekeken. 
Donderdagavond terwijl "De Passion" op tv was, (de kinders lagen op bed en manlief was niet thuis), kwam ik hem toch weer tegen en besloot me er nog een keer aan te wagen. 

Hier en daar heb ik een beetje gesmokkeld en de knoopsgaten zijn niet helemaal naar mijn zin, maar hier dan toch het resultaat:

Als de kleinste man wakker wordt zal ik ook eens kijken of de blouse daadwerkelijk past, want daar heb ik ook nog wat zorgen over...

Het stofje komt van de markt en de knopen uit m'n moeders naaidoos

2 opmerkingen:

  1. Leuk zeg!
    Weet je toevallig nog waar je 't patroontje vond?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nienke,

      Het patroontje vond ik op: http://dedroomfabriek.blogspot.com/2011/06/gratis-patroon-blouse-maat-86.html

      Verwijderen